پیش نویس جدید استاندارد ISO 50001 مدیریت انرژی

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


لزوم توجه به استاندارد ایزو مدیریت انرژی ISO 50001

از سال ۲۰۱۱، به لطف ISO 50001 سازمان ها قادر به پیروی از رویکرد سیستماتیک در دستیابی به بهبود مستمر عملکرد انرژی از جمله بهره وری انرژی و مصرف انرژی بوده اند.
همانند تمام استانداردهای بین المللی، ISO 50001 تحت نظارت دوره ای قرار گرفته است تا اطمینان حاصل شود که آیا به نیازهای سریع در حال تغییر بخش انرژی ادامه می دهد.

این کار توسط کمیته فنی ISO برای مدیریت انرژی و صرفه جویی در انرژی انجام می شود (ISO / TC 301) که دبیرخانه آن توسط ANSI، عضو ISO ایالات متحده آمریکا، در یک توافقنامه با عضو ISO برای چین، SAC برگزار می شود.

در اینجا، تغییرات اصلی را با کمک دین دسای، استاد موسسه فناوری جورجیا و هماهنگ گروه کاری که برای بازبینی استاندارد مطرح شده است، توضیح می دهیم.

مهم ترین تغییرات نسخه جدید ایزو ۵۰۰۰۱

“شاید مهمترین تغییر برای نسخه ۲۰۱۸، ترکیب ساختار سطح بالا است که برای سازگاری بهتر با دیگر استانداردهای سیستم مدیریتی موثر می باشد.” ساختار سطح بالا (HLS) یک مفهوم ساده و موثر است. “از آنجا که سازمانها اغلب تعدادی از استانداردهای سیستم مدیریتی را اجرا می کنند، استفاده از یک ساختار مشترک، و همچنین بسیاری از اصطلاحات و تعاریف مشابه، کمک می کند تا همه چیز را ساده نگه دارید،” پروفسور دسای توضیح می دهد. این مخصوصا برای آن دسته از سازمان هایی است که تصمیم می گیرند یک سیستم مدیریت (گاهی اوقات به نام “یکپارچه”) را اجرایی کنند که می تواند به طور همزمان دو یا چند استاندارد سیستم مدیریتی را برآورده سازد.

 

پروفسور دسای ادامه می دهد: “پیشرفت های دیگری در نسخه ۲۰۱۸ وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که مفاهیم کلیدی مربوط به عملکرد انرژی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​(SMEs) واضح است.”

با بهره وری انرژی نقش کلیدی در برآورده ساختن اهداف اجتماعی و زیست محیطی برای تمامی ابعاد کسب و کار به دست می آید.

او در مورد تعدادی از طرح های مختلف که به افزایش استفاده از ISO 50001 در سراسر جهان، از جمله وزیر انرژی پاک (CEM) و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (UNIDO) کمک کرده است.

وزیر پاک انرژی یک برنامه جایزه جهانی است که سازمان های پیشرو را برای دستاوردهای مدیریت انرژی خود و استفاده از ISO 50001 برای رسیدگی به چالش های انرژی و آب و هوا به رسمیت می شناسد.

پیش نویس استاندارد بین المللی ISO / DIS 50001 در نوامبر ۲۰۱۷ تایید شد و انتظار می رود نسخه جدید ISO 50001 در سال ۲۰۱۸ منتشر شود. شما می توانید در مورد ISO 50001 در ISO.org اطلاعات بیشتری کسب کنید.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۳۳۹۱۲۱-۰۲۳ و ۳۳۳۳۹۱۲۰-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!