شش مرحله آماده شدن جهت اخذ گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵

صدور گواهی‌نامه ایزو ۹۰۰۱ به شرکت ها در دستیابی به دستاوردهای مهم در زمینه کیفیت، کارایی عملیاتی و رضایت مشتری کمک شایانی می کند.
در حال حاضر تمام شرکت ها باید آخرین نسخه منتشر شده ایزو ۹۰۰۱ را اخذ نمایند. در زمان نگارش این مقاله یعنی سال ۲۰۱۹ یک سال از مدت زمان ۳ ساله ای که میشد از نسخه ۲۰۰۸ ایزو ۹۰۰۱ استفاده نمود پایان یافته و تمام سازمان ها باید آخرین ورژن فعلی ایزو ۹۰۰۱ یعنی ISO 9001:2015 را اجرایی و گواهینامه اش را دریافت نمایند.

اکنون برنامه‌ریزی را آغاز کنید

“ایزابل لدوکس”، مشاور تجارت BDC که به شرکت‌ها توصیه می‌کند مطابق با استانداردهای مدیریت کیفیت از جمله ایزو ۹۰۰۱ باشند، می‌گوید: ” کارآفرینان نباید منتظر بمانند، شما به زمان نیاز دارید تا گذار خود را به استاندارد جدید اجرا کنید.”

رسیدن به ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵

گواهینامه مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ ورژن ۲۰۱۵، به کار، توجه و تغییراتی در نحوه انجام کارها نیاز دارد. به همین دلیل است که باید زودتر شروع کنیم و استخدام یک مشاور خارج از سیستم را در نظر بگیریم تا به شما در اجرای امور کمک کند.

شما باید هزینه‌های ایجاد شده را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ببینید که به شما اجازه می‌دهد تا به مشتریان خود خدمت بهتری ارائه کنید، بهره‌وری خود را بهبود ببخشید و توانایی خود را برای رقابت افزایش دهید.

۶ مرحله برای آماده شدن جهت پیاده سازی استاندارد ایزو از ورژن قدیم به ورژن جدید

جهت آماده شدن به منظور پیاده سازی و دریافت گواهینامه ایزو مراحل زیر توصیه می گردد:

۱-دریافت و مطالعه استاندارد

شما می توانید استاندارد مربوطه را از سازمان جهانی استانداردسازی ISO.ORG دریافت کنید یا طی تماس با ایزوسیستم این مرحله و مراحل بعدی برای شما به صورت خودکار توسط تیم ما اجرایی شود.

۲تجزیه و تحلیل تفاوت ها

هنگامی که استاندارد جدید را مورد بررسی قرار دادید، باید شکاف میان استفاده از استاندارد قدیمی و الزامات استاندارد جدید را آنالیز کنید. این به شما نشان خواهد داد که شما به چه مواردی برای اجرای کار نیاز دارید. اگر هم تا کنون این استاندارد توسط شما اجرایی نشده بوده است مشکلی نیست. ایزوسیستم به صورت رایگان پیاده سازی را برای شما انجام می دهد.

۳-یک نقشه بسازید

روش های جدید باید به عنوان بخشی از برنامه مدیریت کیفیت شما ایجاد و طراحی شود. یک برنامه عملیاتی شامل وظایف، تکالیف و فریم های زمانی ایجاد کنید. آماده سازی، شامل برنامه ریزی یک پروسه جمع آوری داده ها و ایجاد شاخص های عملکرد است.

۴-کارمندان را آموزش دهید

کارکنانی که مسئول اجرای نسخه جدید می باشند باید در مورد نحوه اعمال مراحل جدید و مدیریت تغییرات آموزش ببینند. فرایند آموزش می تواند به شیوه های مختلف انجام شود. در صورت نیاز امکان اعزام مدرس و مشاور توسط ایزوسیستم به محل سازمان شما به منظور آموزش های لازم به کارکنان شما مقدور می باشد.

۵-یک ممیزی داخلی داشته باشید

ممیزی کیفیتی که توسط یک تیم ممیزی داخلی یا خارجی انجام می شود، کمک می کند تا کسب و کارتان آماده شود که تحت استاندارد جدید گواهی نامه بگیرد. منظور از ممیزی داخلی، چک کردن تمامی الزامات استاندارد مورد نظر پیش از ممیزی خارجی است. این ممیزی داخلی معمولا توسط پرسنل خود شرکت انجام می شود. در صورتی که فرایند صدور شما توسط تیم اجرایی ایزوسیستم در حال انجام است این موارد نیز به صورت خودکار توسط ما انجام می شود.

۶-گرفتن گواهینامه ایزو

شما باید یک صادر کننده گواهینامه انتخاب کنید تا یک ممیز برای انجام ممیزی خارجی به محل سازمان شما اعزام شود. بسته به نتایج، ممکن است از شما خواسته شود که تغییراتی ایجاد کنید و آن را به اطلاع ثبت کننده برسانید. ایزوسیستم مدیریت مستقیم و انحصاری برخی از مراجع صدور را در ایران و خاورمیانه به عهده دارد و در صدور گواهینامه های شما هیچ خللی ایجاد نخواهد شد. فرایند صدور گواهینامه های ایزو شما توسط ما با سرعت و کیفیت بالا انجام خواهد شد.

اهمیت پروانه و مجوزهای مجری و مرکز صادر کننده گواهینامه

شرکت ها، سازمان ها و اصنافی که مایل به دریافت گواهینامه های ایزو از جمله ایزو ۹۰۰۱ هستند باید از مراکز معتبر و پروانه دار مانند ایزوسیستم اقدام نمایند. ایزوسیستم از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان بهترین شرکت مشاوره مدیریت کشور انتخاب شده است و برترین مرکز جهت اخذ گواهینامه های بین المللی و معتبر ایزو در کشور با مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد. شما می توانیداز بخش مجوزها و اعتبارات مجوزها، پروانه و تاییدیه برتر بودن مجموعه ایزوسیستم را ملاحظه فرمایید.

فراموش نکنید که فرایند انتخاب مجری صدور باید با احتیاط و وسواس صورت پذیرد. انتخاب مراکز فاقد اعتبار و مجوز ریسک بی اعتبار بودن گواهینامه های شما را به شدت افزایش می دهد. در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان در این خصوص داشتید فرم مشاوره رایگان را پر کنید.

جهت دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ یا سایر گواهینامه های ایزو … تنها کافی است فرم درخواست گواهینامه ایزو را از طریق این لینک تکمیل نموده یا با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!