تشخیص گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار IAF

تشخیص گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار IAF

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


آشنایی با انجمن جهانی اعتباردهی (IAF)

همانطور که در مقاله “گواهینامه ایزو معتبر را چگونه تشخیص دهیم؟” بیان کردیم IAF مخفف عبارت International Accreditation Forum به معنی انجمن جهانی اعتباردهی می باشد. این انجمن وظیفه بررسی، ممیزی و تأیید صلاحیت مراجع اعتباردهی (AB) غیرخصوصی را بر عهده دارد. برای تشخیص گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار IAF این مقاله را کامل بخوانید.

تشخیص گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار IAF

برای بررسی اصالت گواهینامه های صادره تحت نظارت AB معتبر عضو IAF ابتدا وارد سایت رسمی IAF به آدرس : http://www.iaf.nu شوید.

وبسایت IAF

پس از ورود به سایت به صفحه IAF Members & Signatories وارد می شویم. در این صفحه لیست کلیه کشورهای عضو IAF ذکر شده است. حال کشور مورد نظر که CB مدعی فعالیت تحت نظارت آن است را انتخاب می کنیم. در صفحه جدید باز شده وب سایت رسمی مرجع اعتباردهی آن کشور ذکر شده است که وارد وب سایت آن AB میگردیم. ( توصیه می شود برای آشنایی بهتر با مفاهیم CB و AB مقاله “گواهینامه ایزو معتبر را چگونه تشخیص دهیم؟” را مطالعه کنید)

در وب سایت AB مورد نظر باید در بخش Body یا Certified Body یا مشابه این اسامی اقدام به جستجو و مشاهده CB مذکور نمود. (توصیه می شود با توجه به پیچیدگی جستجو از خود شرکت مجری بخواهید که لینک تاییدیه را از AB مذکور برای شما بفرستد)

اگر CB معتبر باشد در این لیست قابل مشاهده است، دو نکته مهم را نباید فراموش کنید: ۱- حتما CB مذکور اجازه صدور گواهینامه مورد نظر شما رو داشته باشد که در غیر اینصورت Non-Accredit تلقی می گردد. ۲- وب سایت رجیستر آنلاین گواهینامه، دقیقا همان آدرس وب سایت مندرج در وب سایت AB باشد.

در ادامه به عنوان مثال صفحه مرجع اعتباردهی ACCREDIA ایتالیا را وارد شدیم که در آن وب سایت رسمی ACCREDIA نیز قابل مشاهده است:

ACCREDIA ایتالیا

 


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۳۳۹۱۲۱-۰۲۳ و ۳۳۳۳۹۱۲۰-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!