نمونه سوالات و آزمون ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


آشنایی با نمونه سوالات و آزمون ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ (استاندارد مدیریت کیفیت)

یکی از درخواست های همیشگی کاربران وب سایت ایزوسیستم این بوده تا برای استانداردهای مهم تر مثل ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ آزمون ها و نمونه سوالاتی قرار بدهیم.

خب موضوع مهم اینه که آزمون ایزو ۹۰۰۱ چندین نوع است و بستگی به سطح آزمون دهنده داره به عنوان مثال کسی که در سطح آشنایی با الزامات و مستند سازی آموزش دیده، آزمونش متفاوت با کسی هست که در سطح سرممیزی ایزو ۹۰۰۱ آموزش دیده!

موضوع مهمی که ذهن کاربران و علاقمندان به استانداردهای ایزو رو درگیر میکنه اینه که این افراد متن استانداردهای ایزو رو مطالعه میکنن(بعضا چندین بار) و در دوره های مربوطه مثلا تشریح الزامات ایزو ۹۰۰۱ هم شرکت می کنند ولی به دلیل ثقیل بودن متن استانداردها و اهمیتی که برخی واژه ها دارند نمیدونن اطلاعتشون در چه حدیه و نیاز به یک محک جدی دارند.

بزارید خیالتون رو راحت کنیم شما می توانید در آزمون های مختلف استانداردهای ایزو شرکت کنید و حتی نمره کامل بگیرید که این خیلی خوبه و نشانه درک شما از بندهای استاندارده اما تا زمانی که به طور عملی با کار درگیر نشید و در چندین شرکت و سازمان با دامنه های کاری مختلف با یک استاندارد ایزو مثلا ایزو ۹۰۰۱ چلنج نداشته باشید به هیچ عنوان نمی توان گفت که شما کاربلد حوزه ایزو شده اید.

چه بسیار افرادی که در دوره های سرممیزی انواع استانداردهای ایزو شرکت و نمره کامل هم کسب می کنند ولی در عمل ضعیف هستند و تا زمانی هم که به مقدار کافی به صورت عملی آبزرور (مشاهده گر) نباشند نتیجه لازم را نخواهند گرفت.

موارد بالا مطرح شد تا یک وقت دوستان گمراه نشده و صرفا با نمره آوردن در یک آزمون و بدون تجربه کافی اقدام به مشاوره دادن به مدیران شرکت ها و سازمان ها نکنند، چون باعث تضعیف و منزوی شدن جایگاه مشاور مدیریت و خود فرد میشه و احتملا به دلیل آسیب رسیدن به اعتماد به نفس فرد، فرصت کارهای بعدی هم از او گرفته میشه.

نمونه کوییز و آزمون از ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵

خب اینجا سعی میکنیم به شما دو تا از سایت های خوب آزمون آنلاین استاندارد ایزو ۹۰۰۱ رو معرفی کنیم، البته در این سایت ها آزمون های دیگه ای هم برگزار میشه که میتونید بعدا برید ببینید.

آزمون آنلاین ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ در وب سایت Batalas

اولین وب سایتی که به شما معرفی میکنیم وب سایت باتالاس هست، این وب سایت به صورت یک کوییز کوتاه و سریع مهارت شما در زمینه استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ رو ارزیابی میکنه. لازم به ذکره که سطح این آزمون در سطح متوسط قرار داره و از این آزمون انتظار آزمون سرممیزی نداشته باشید! البته در زمینه ارزیابی مهارت هاتون نیاز نیست حتما ۱۰۰ سوال در مورد ایزو ۹۰۰۱ از شما پرسیده شه تا بدونید چه وضعیتی دارید بلکه با همین ۱۲ سوال هم وضعیت کلی شما آشکار میشه.

برای ورود به بخش آزمون وب سایت Batalas از اینجا وارد شوید.


آزمون آنلاین ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ در وب سایت qualitygurus

یکی دیگه از وب سایت های خوب برای آزمون آنلاین ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ وب سایت qualitygurus هست. این وب سایت هم مانند وب سایت قبلی با آزمونی مختصر و کوچک مهارت های شما را در حوزه استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ارزیابی میکنه. اینجا هم انتظار آزمون در حد سرممیزی نداشته باشید. کلا آزمون های سرممیزی به دلیل ماهیتشون که عموما به صورت تشریحی هستند نه تستی امکان آنلاین برگزار شدن ندارند. چون کسی وقت نداره رایگان بشینه برگه های شما رو تصحیح کنه!

برای ورود به بخش آزمون وب سایت qualitygurus از اینجا وارد شوید.


امیدواریم مطالبی که امروز با قلمی صریح و ساده برای شما نوشتیم کارگشای شما باشه و بتونید در زمینه آموزش و اجرای استانداردهای ایزو موفق باشید. اگر هم علاقمند به دریافت گواهینامه آموزشی در زمینه استانداردهای ایزو از مراجع صدور بین المللی هستید با ما تماس بگیرید. اگر هم شاغل یا مدیر شرکت و سازمانی هستید و در نظر دارید تا استانداردهای ایزو را برای سازمان خود اخذ کنید باز هم با ما تماس بگیرید یا به این صفحه مراجعه کنید تا ما با شما تماس بگیریم.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!