رمز مدیریت موفق در شرکت های بزرگ جهان

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


رمز مدیریت موفق شرکت های بزرگ جهان

بهترین راه پیش بینی آینده، ساختن آن است. “برایان تریسی”

شرکت گوگل، اپل، سامسونگ، فورد، هیتاچی، کنن، نایک، هوندا و بسیاری از نام های معروف تجاری دیگر که به عنوان یک برند موفق شناخته می شوند چگونه به این حجم از رشد و موفقیت رسیده اند؟

چیزی که مشخص است این است که تمامی این برند های معروف تضمینی برای بقای عمر خود ندارند. آن روزی که مسیر رشد و تغییرات در این شرکت ها بسته شود روز افول و از بین رفتن شان نیز آغاز می شود. مثال آشکار این موضوع می تواند شرکت هایی مانند سونی اریکسون، نوکیا یا جنرال موتورز باشد، شرکت هایی که کمتر کسی در دنیا تصور می کرد روزی شمع وجودی این غول های اقتصادی بی فروغ شود. ولی آسان تر از چیزی که تصور می شود یک برند فرو می ریزد مثل خالی کردن پای یک برج و بارو . هر چه عظیم تر سقوط راحت تر.

اما مشکل چگونه آغاز می شود؟

شاید در وهله ی نخست تکنولوژی یا تاخیر در اجرای طرح های تکنولوژیکی دلیل فروپاشی این شرکت های معظم برداشت شود. ولی چه عاملی باعث می شود تا تغییرات و بهره وری در یک سیستم دیر رخ دهد و همین موضوع مقدمات شکست را فراهم کند؟

پاسخ اینکه دلیل اصلی که شرکت هایی این چنینی دچار رکود شده یا ورشکست می گردند ضعف مدیریتی یا کارا نبودن سیستم های مدیریتی و نتیجتا ضعف در مدیریت تغییر است. مدیریت و سیستم های مدیریتی یک شرکت هستند که در بزنگاه ها و پیش از آنکه دیر شود تغییرات لازم از جمله نوع تولید یا خدمات و یا روش های تولید و خدمات را در دستور کار و اولویت سیستم خود تعریف می کنند. در شرکت های معظم اختلال در سیستم های مدیریتی به ویژه مدیریت تغییر و چابکی استراتژیک نتیجه ای جز نابودی یا حداقل تضعیف شدید سیستم نخواهد داشت.

یکی از نمونه های بارز موفق مدیریت تغییر، شرکت سامسونگ است که بر خلاف شرکت هایی نظیر سونی اریکسون و نوکیا فورا خود را با شرایط جدید تغییر داد و بازار گوشی های هوشمند اندرویدی را تسخیر کرد. البته این شرکت معظم چند ملیتی در مدیریت و چابکی ید طولانی داشت زیرا فعالیت اولیه این شرکت در زمان تاسیس یعنی سال ۱۹۳۸ در زمینه صادرات ماهی خشک و آرد به چین بود. پس از آن نیز این شرکت در زمینه منسوجات و بیمه عمر شروع به فعالیت نمود و از سال ۱۹۶۹ وارد صنعت تجهیزات الکترونیکی شد و امروز سامسونگ این برندی است که همگان آن را به خوبی می شناسند.

در دنیای پر رقابت امروز چگونه برند شویم یا از برند خود به درستی محافظت کنیم؟

امروز رقابت های تجاری بین شرکت ها شکل جدیدتری به خود گرفته و با رشد تکنولوژیکی نوین رقابت بسیار حساستر از پیش شده است. در دنیای تجاری امروز یا موفق خواهید شد یا به سرعت حذف می شوید تا بازمانده ها بر سر بازار مشتریان، بازی تاج و تخت را هدایت کنند. در دنیای امروز دیگر شرکتی نمی تواند صرفا با مدیریت فرد محور موفق شود، اگر شرکتی فرد محور باشد و صرفا بر توانایی مدیریت یک فرد بنا گردد با حذف آن مدیر، شرکت به سرعت از بین خواهد رفت. شرکت اپل اگر صرفا بر مبنای سیستم مدیریت فردی و بدون سیستم مدیریت داخلی و منظم اداره می شد پس از استیو جابز کاملا از بین می رفت اما در دنیای امروز این سیستم ها هستند که شرکت ها را حفظ می کنند. این سیستم های مدیریتی هستند که با مدیریت دانش از هدر رفت دانش در سازمان جلوگیری می کنند. سیستم های مدیریتی نظیر استانداردهای ایزو هستند که با مفاهیمی مانند بهبود مستمر، آموزش، مدیریت ریسک و … باعث رشد و نگهداشت سازمان ها می شوند.

شرکت هایی که اقدام به گرفتن ایزو می کنند مسیری در راه تعالی شرکت خود بر می دارند که مستمر و موثر است. فراموش نکنید که قانون کاشت و برداشت، اصل و اساسی زندگی بشر است. شما امروز محصولی را برداشت می کنید که در گذشته بذر آن را کاشته اید. اگر امروز برای سیستم های مدیریتی هزینه نکنید شک نکنید فردا هزینه ای بسیار سنگین تر برای نداشتن آن پرداخت خواهید کرد!

آشنایی با سیستم های مدیریتی نوین نظیر گواهینامه های بین المللی ایزو

گواهینامه ایزو ، گواهینامه ای است که یک شرکت پس از اجرای الزامات استانداردهای جهانی ایزو دریافت می کند. در حال حاضر هیچ شرکت یا بنگاه اقتصادی ای وجود ندارد که نسبت به این گواهینامه ها و اهمیت شان شناخت نداشته باشد.

راز موفقیت استانداردهای ایزو در کنار تغییرات کلی، تغییرات جزئی اما دائم در یک سیستم کاری است. پیشرفت های جزیی و مستمر می تواند در مجموع منجر به دگرگونی های اساسی در کسب و کار شما شود.

شرکتی که موفق به اخذ گواهینامه ایزو می شود مثلا گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ (استاندارد مدیریت کیفیت) را دریافت می کند به مشتریان خود این پیام را می دهد که در آن سازمان مدیریت کیفیت از ابتدا تا انتهای فرایند تولیدات یا خدمات رعایت می شود.

از کجا برای دریافت گواهینامه ایزو اقدام کنیم؟

برای دریافت ایزو بسیار مهم است از شرکتی و مجموعه معتبر اقدام شود که دارای مجوزهای ملی و بین المللی لازم باشد. اولین و برترین شرکت در زمینه صدور گواهینامه ایزو ، مجموعه ایزوسیستم است. ایزوسیستم اولین و برترین سامانه آنلاین ثبت و سفارش گواهینامه ایزو شرکت ها، سازمان ها و اصناف است.

علت توصیه این مجموعه به عنوان بهترین شرکت در زمینه صدور گواهینامه های بین المللی ایزو این است که ایزوسیستم کلیه مجوزهای ملی و بین المللی لازم نظیر نماد اعتماد الکترونیک، نشان ساماندهی، پروانه و جواز رسمی خدمات مشاور مدیریت و کیفیت را از سازمان صنعت، معدن و تجارت را داراست. همچین این مجموعه به عنوان مدیریت یا نماینده رسمی برترین مراجع صدور بین المللی اقدام به صدور برترین مدارک ایزو برای شرکت ها می نماید.

چگونه درخواست گواهینامه ایزو خود را ثبت کنیم؟

اگر مایل هستید تا مجموعه کاری شما برای همیشه پویایی خود را حفظ کند و مدیریت سیستماتیک بر آن حاکم گردد. اگر پرستیژ تبلیغاتی و رضایتمندی مشتریان برای شما در اولویت است می توانید با تکمیل فرم : اخذ ایزو ، درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان ایزوسیستم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند و فرایند اجرا و صدور گواهینامه ایزو برای شرکت، سازمان و یا واحد صنفی شما در دستور کار قرار گیرد.

همچنین می توانید با تکمیل فرم مشاوره رایگان از خدمات مشاوره رایگان ایزوسیستم بهره مند شوید. یا با تلفن های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس بگیرید.

کلام آخر اینکه کلید آینده رشد مداوم شخصی و حرفه ای شماست. ما باید از مرز متوسط بودن خارج شویم، ما حق نداریم متوسط باشیم.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!