جدول اهداف کیفی سازمان + دانلود نمونه جدول اهداف کیفی

روش اجرایی خرید و تدارکات
این مطلب به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع، ممنوع می باشد.

اهمیت هدفگذاری و تعیین مسیر سازمان :

یکی از مزایای پیاده سازی استانداردهای مدیریتی ایزو نظیر ایزو ۹۰۰۱ (سیستم مدیریت کیفیت) ساماندهی و نظم بخشی به ارکان سازمان است.

این ساماندهی تنها به بخش های سازمان معطوف نبوده و اهداف و برنامه ها را نیز شامل می شود.

امروزه اهمیت برنامه ریزی و هدف گذاری برای همگان روشن است و قطعا سازمان ها و شرکت هایی که بدون تعیین اهداف و مسیر راه اقدام به فعالیت کنند در ادامه راه شکست خواهند خورد.

ابزارهای هدف گذاری در سازمان :

هدف گذاری می تواند به صورت خیلی ساده یا با ابزارهای مدیریتی کامل تر و پیچیده تر تنظیم و تدوین شود به عنوان مثال اگر هدفگذاری برای زمان کوتاهی است می توان از روش های سرانگشتی هدف گذاری و برنامه ریزی استفاده کرد و در صورتی که هدف گذاری اهداف کلان تر نظیر برنامه های ۵ ساله، ۱۰ ساله و بیشتر را در بر گیرد می توان اقدام به تدوین سند راهبردی (استراتژیک) با ابزارهایی نظیر SWOT و کارت های امتیازی متوازن نمود.

جدول اهداف کیفی در سازمان

موارد متعددی را می توان در سازمان هدف گذاری کرد که این می تواند از موضوعاتی نظیر مسائل مالی، نیروی انسانی، پشتیبانی، فروش تا مسائل کیفی باشد.

یکی از الزامات پیاده سازی استاندارد ایزو کیفیت، هدف گذاری های کیفی است لذا می بایست اقدام به تدوین و نگارش اهداف ، شاخص های اندازه گیری و سنجش، حدود ، شاخص های هدف ، مسئولین اجرا و دوره بررسی نمود که این موارد در جدولی تحت عنوان جدول اهداف کیفی منعکس می شود.

یک جدول اهداف کیفی می تواند خلاصه یا خیلی کامل باشد به عبارت دیگر یک تیپ ثابت برای آن وجود ندارد؛ مهم این است که کلیه روش ها، فرم ها و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت ایزو برای سازمان مفید بوده و ارزش افزوده تولید کنند نه اینکه باعث زحمت و بروکراسی غیر مفید شوند.

دانلود نمونه جدول اهداف کیفی

در ادامه یک نمونه جدول اهداف کیفی سازمان قرار گرفته شده است که می توانید آن را دانلود کنید، همچنین در صورتی که مایل هستید برای شرکت خود استانداردهای ایزو را پیاده سازی نمایید، ایزوسیستم آماده ارائه مشاوره رایگان و اعزام مشاورین و ممیزین خبره می باشد.


دانلود نمونه جدول اهداف کیفی سازمان


این مطلب به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع، ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!