همه چیز درباره انجمن همکاری اروپایی اعتباردهی EA

انجمن همکاری اعتباردهی اروپا

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


انجمن همکاری اروپایی اعتباردهی (EA) چیست ؟

EA انجمن همکاری اروپایی اعتبارهی متشکل از چندین کشور اروپایی است که به طور رسمی توسط دولت ها برای ارزیابی و تایید شرکت های صادرکننده گواهینامه استاندار های بین المللی ایجاد شده اند یعنی شرکت هایی که خدمات ارزیابی انطباق از قبیل صدور گواهینامه بین المللی، بازرسی، آزمایش و کالیبراسیون را انجام می دهند می توانند مورد تایید این مرجع باشند.

مشتریان، شرکت ها و دیگر ذینفعان همگی در سراسر جهان خواهان این هستند که به کالا و خدماتی که خریداری و استفاده می نمایند اعتماد داشته باشند، در نتیجه شاهد افزایش در استانداردهای بین المللی و ملی برای محصولات و خدمات بوده ایم. وقتی این قوانین به درستی اجرا و منابع به صورت موثر استفاده شوند در نتیجه زندگی برای همه ایمن تر، سالم تر و آسان تر خواهد شد.

European Co-operation for Accreditation (EA)

سازمان هایی که مسئولیت چک کردن و بررسی انطباق کالاها در برابر استانداردها را دارند باید صلاحیت فنی برای انجام این خدمات ارزشیابی داشته باشند. اگر تولید کننده یا ارائه دهنده خدمت توسط یکی از شرکت های گواهی دهنده مورد تایید EA اعتبار گذاری شود، مشتریانش می توانند به صلاحیت و استقلال و بی طرفی آن اعتماد داشته باشند.

ماموریت انجمن همکاری اروپایی اعتباردهی EA چیست؟

  • تعریف، هماهنگی و ایجاد ثبات در اعتبار گذاری محصولات و خدمات اروپا با اعتماد بر تفسیر رایج و متداول استاندارد هایی که توسط اعضا مورد استفاده قرار گرفته است.
  • اعتماد بر شفافیت عملکرد های انجام شده (شامل ارزشیابی ها) و نتایج تهیه شده توسط اعضا
  • حفظ یک توافق چند جانبه مبنی بر شناخت متقابل بین فعالیت های اعتبار گذاری و پذیرش متقابل و دو جانبه خدمات و نتایج ارزشیابی اعتبار داده شده است.
  • مدیریت یک سیستم ارزیابی شده مطابق شیوه های بین المللی یعنی EA به عنوان یک محدوده شناخته شده در ILAC (انجمن بین المللی اعتبار بخشی آزمایشگاه) و IAF (انجمن بین المللی اعتبار بخشی) و امضاکنندگان توافق متقابل آنها.
  • انجام عملیات به عنوان یک منبع تفکیکی بر روی موضواعات مرتبط با اجرا و بهره برداری سیاست های اروپایی مبنی بر اعتبار بخشیها.

ارتباط بین انجمن همکاری اروپایی اعتباردهی EA و انجمن جهانی اعتباردهی

در ابعاد کوچک تر از انجمن جهانی اعتباردهی IAF که بزرگترین انجمن جهانی اعتباردهی است و اکثر کشورهای دنیا در آن عضو هستند؛ انجمن های کوچک تری نیز از همکاری تعدادی کشورها تشکیل شده اند که جزو همکاران و انجمن های مورد تایید IAF نیز می باشند.

EA یا انجمن همکاری اروپایی اعتباردهی (European co-operation for Accreditation) متشکل از برخی از کشورهای اروپایی است. از سایر انجمن های اعتباردهی معتبر می توان از AFRAC انجمن همکاری اعتباردهی آفریقایی ، IAAC انجمن همکاری اعتباردهی قاره آمریکا ، ARAC انجمن همکاری اعتباردهی عربی ، PAC انجمن همکاری اعتباردهی اقیانوسیه و SADCA انجمن همکاری توسعه ای اعتبادرهی آفریقای جنوبی نام برد.

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI ، عضو PAC انجمن همکاری اعتباردهی اقیانوسیه و عضو انجمن جهانی اعتباردهی IAF می باشد. جهت مشاهده عضویت ایران در PAC روی این لینک و برای مشاهده عضویت ایران در IAF روی این لینک کلیک نمایید.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۳۳۹۱۲۱-۰۲۳ و ۳۳۳۳۹۱۲۰-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!