آشنایی با چارت سازمانی + دانلود نمونه چارت سازمانی

روش اجرایی خرید و تدارکات

این مطلب به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع، ممنوع می باشد.


چارت سازمانی از اولین و پایه ترین موردی است که یک شرکت و یا سازمان برای تعیین وضعیت ارتباطات بین فردی و بین بخشی از آن بهره می برد. در مستندات استاندارد ایزو نیز وجود چارت سازمانی لازم است. در ادامه با چارت سازمانی و کاربردهای آن بیشتر آشنا شده و در انتها یک نمونه چارت سازمانی در قالب استاندارد مستندات ایزو قابل دانلود می باشد.

چارت سازمانی (نمودار سازمانی) چیست ؟

نمودار سازمانی یک نمودار گرافیکی است که نشان می دهد رابطه یکی از مقامات با دیگری یا دیگران در یک شرکت چگونه است. همچنین برای نشان دادن ارتباط یکی از بخش ها با دیگر بخش ها استفاده می شود.

این نمودار یک تصویر کامل از سازمان همراه با ارتباط داخلی با استفاده از تصویر ارائه می دهد.
یک نمودار سازمانی(چارت سازمانی) شرکت معمولا نشان دهنده روابط بین افراد در یک سازمان است. چنین روابطی ممکن است شامل مدیران به کارگران، مدیران به مدیران، مدیر عامل اجرایی به ادارات مختلف و غیره باشد. هنگامی که یک چارت سازمانی بیش از حد بزرگ می شود می توان آن را به نمودار های کوچکتر برای بخش های جداگانه در داخل سازمان تقسیم نمود.

انواع مختلف نمودار سازمان عبارتند از:

  • سلسله مراتبی
  • ماتریکس
  • تخت (همچنین به عنوان افقی شناخته می شود)

دانلود نمونه چارت سازمانی(نمودار سازمانی)

در ادامه یک نمونه چارت سازمانی قرار گرفته شده است که می توانید آن را دانلود کنید، همچنین در صورتی که مایل هستید برای شرکت خود استانداردهای ایزو را پیاده سازی نمایید، ایزوسیستم آماده ارائه مشاوره رایگان و اعزام مشاورین و ممیزین خبره می باشد.


دانلود نمونه چارت سازمانی


 این مطلب به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع، ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!